Viime aikoina on otsikoissa useaan otteeseen olleet erilaiset hypnotisoijat ja mentalistit.
Olen aina ollut (ja olen yhä) sitä mieltä, etten oikein ole tosi hyvä missään. Monessa asiassa olen ihan ok, mutta koskaan en ole päässyt siihen tilaan, että uskoisin olevani ehkä jopa keskivertoa parempi jossain asiassa. Olen kuitenkin nyt vanhetessani todennut, että on ainakin yksi asia jossa loistan: itsesuggestio. Osaan pienenkin oireen ilmaantuessa melkein pyörtyä ihan vaan ajatuksen voimalla, kun olen saanut kehitettyä pienestä vihlovasta päänsärystä kokovartalo kuumotuksen, hengenahdistuksen ja nokkosihottuman. Osaan myös aiheuttaa itselleni ratissa pienimuotoisen paniikkikohtauksen, kun erehdyn miettimään kuinka nopeasti tosiaan tässä pienessä metallikotterossa liikutaan, kuinka lähellä toisia, kuinka liukkaalla maalla ja kuinka pahaa jälkeä tulee jos nyt vaikka yhtäkkiä repäisenkin tätä rattia ja auto lähtee käsistä...Terveitä ajatuksia aamuruuhkassa. Hallitsen siis eittämättä itsesuggestion (ja asioiden suurentelun) taidon, mutta en ole vielä onnistunut suggestoimaan itseäni positiivisessa mielessä! Kovasti yritän, mutta aina se pieni piru olalla estää sellaisen häiriöttömän itsesuggestiotilan, joka saattaisi johtaa johonkin hyvään.
Minulla ei ole ollut tapana tehdä uudenvuodenlupauksia, koska olen mielestäni niin heikkoluonteinen, että sorrun kuitenkin jossain vaiheessa, jos olen esim. luvannut tehdä jotain enemmän/vähemmän/en ollenkaan. Suggestoin siis itseni antamaan uudenvuoden lupauksen, joka kuuluu että aijon käyttää itsesuggestiota jotta olisin vähemmän heikkoluontoinen. Heh.(Ajattelin kyllä myös, että alan katsomaan ihmisiä enemmän silmiin, se tuntuu kivalta ajatukselta.)
Ystäväni internet kertoo minulle, että itsesuggestiota voidaan käyttää keskittymisen kohentamiseen, sekä kivun ja esim. painon hallintaan. Sen on tarkoitus ohjata ihmisen mieltä positiiviseen suuntaan. Okei, missähän kohtaa minä olen päätynyt näin hakoteille? En kai ole ainoa jonka itsesuggestiohommat on menneet ihan toiseen suuntaan? Onko jossain "Itsesuggestio for Dummies" opus, jonka lukemalla osaisin käyttää taitoa positiivisien tuloksien saamiseksi? Tähän mennessä olen suggestoinut itselleni vaan muutaman kilon lisää ja tosiaan useammankin luulotaudin. (Kävi tosin niinkin päin, että yritin käyttää useamman viikon itsesuggestiota pahasta flunssasta paranemiseen, mutta ei perhana onnistunut. Siitä tuli keuhkokuume.)
Kerrotaan myös, että itsesuggestiota käytetään myös lisäämään mahdollisuutta nähdä selkounia. Tiedän näkeväni joskus selkounia ja haluaisin nähdä niitä enemmän. (Käykääpä piruuttanne kurkkaamassa mitä netissä sanotaan selkounista.) Tässäpä minulle projekti: Tulla erittäin hyväksi selkounien näkijäksi! Voisinpahan sitten ihmisille kertoa, että kahdessa asiassa olen erittäin hyvä: itsesuggestiossa ja selkounien näkemisessä :)